Kelly Cutrone, właścicielka jednej z najbardziej prestiżowych agencji PR na świecie codziennie dostaje od 75-100 maili z zapytaniem o możliwość stażu przybliżającego pracę w świecie mody.

Jej firma, People's Revolution, tylko w Anglii reprezentuje interesy takich marek jak Henry Holland czy Agent Provocateur. Młodzi ludzie są przekonani, że start w dużej, międzynarodowej firmie to gwarantowany przepis na sukces. Połowa listów motywacyjnych od razu ląduje jednak w "koszu". Dlaczego? Dziennik Guardian opublikował ostatnio 10 wskazówek na to jak zrobić karierę w modzie wg. Kelly.

NIE NARZEKAJ
Jako stażysta nigdy nie będziesz gwiazdą firmy, a typowym "parobkiem". Twój dzień wypełnią przynoszenie kawy, transportowanie ubrań z sesji na sesję i wypełnianie dokumentów ubezpieczeniowych. Najczęściej za friko. Jeśli Ci to nie odpowiada, praca w modzie najwyraźniej nie jest dla Ciebie.

KONSEKWENCJA TO KLUCZ DO SUKCESU
Ulubiony argument rodziców robi karierę w świecie mody. Konsekwencja, upór i zorganizowanie to 3 słowa, których musisz nauczyć się na pamięć. Według właścicielki People's Revolution ciężko pracujący stażyści nie pozostają niezauważeni. Czekaj na swoją szansę, ale nie wychylaj się. Zaproszenie na obiad przyjdzie w swoim czasie.

KORZYSTAJ Z INTERNETU MĄDRZE
Ostrzega Kelly w erze Facebooka. Jeśli używasz portalu społecznościowego jako narzędzia do wysyłania służbowych maili przynajmniej zadbaj o interpunkcję. Akronimy (np. LOL) i banalne zdania (np. "Moda to moja największa pasja") są zupełnie niedopuszczalne.

Odbywając staż w wielkiej firmie musisz się przygotować na to, że nikogo nie będzie interesowało co masz do powiedzenia. Jeśli uważasz, że masz jakiś świetny pomysł i chcesz podzielić się nim z szefową poczekaj na odpowiedni moment.

NIE TRAĆ ZAPAŁU!
Spełniając typową funkcję "przynieś, podaj, pozamiataj" Cutrone przyznaje, że łatwo się zniechęcić, ale wygrywają tylko ci, którzy potrafią wytrwać do końca. Publicystka twierdzi, iż pomimo, że nie ma czasu nie szczędzi go ciekawskim. Nigdy nie możesz wiedzieć za dużo.

Wbrew przekonaniom, że moda to świat tylko dla pięknych i bogatych, Kelly mówi, że wcale nie trzeba być miss by przekonać do siebie ludzi w branży. Najlepiej zrównać ich sobie będąc typową "dziewczyną z sąsiedztwa" - grzeczną i ułożoną, ale także pewną siebie, zorganizowaną i zadbaną. Takim podobno zawsze się udaje.

Jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało, Cutrone twierdzi, że w świecie mody neurotyczna osobowość to zaleta. Dbałość o detale i umiejętności organizacyjne będą Ci potrzebne nawet podczas otwierania drzwi szefowej.

BĄDŹ ZORIENTOWANY NA TO, CO SIĘ DZIEJE NA ŚWIECIE
Niby takie banalne, a jednak połowa osób która udaje się na rozmowę kwalifikacyjną o pracę w modzie, nie ma pojęcia o najważniejszych wydarzeniach w branży. Sesje zdjęciowe, pokazy mody i wywiady to jednak nie wszystko. Warto orientować się na każdy temat. Kto wygrał ostatni mecz siatkówki, zagrał świetny koncert czy otworzył głośną wystawę. Pamiętajcie, że moda czerpie inspiracje zarówno ze sztuki jak i z życia codziennego.

SPEŁNIAJ SWOJE MARZENIA!
Cutrone przyznaje, że sama postanowiła otworzyć własną firmę w wieku 23 lat. Dziś postąpiłaby może inaczej, ale ceni w sobie odwagę z lat młodości. Ryzyko się opłaciło i teraz jest autorytetem dla wielu młodych talentów. Tobie radzi to samo - jeśli czujesz, że jesteś gotowy, nie wahaj się i spróbuj działać po swojemu.

Jako ostatnią, 10 wskazówkę, Kelly poleca przeczytać wydaną przez siebie książkę - "If You Have To Cry, Go Outside" (tłum. Jeśli musisz sobie popłakać, wyjdź na zewnątrz"). Wnioskując z tytułu zapowiada się całkiem ciekawie. Zainteresowanym proponujemy także lekturę "The Teen Vogue Handbook - An Insider's Guide to Careers in Fashion" (tłum. Przewodnik po karierach w świecie mody". Czytanie tych książek to naprawdę świetna zabawa, a poza tym można się czegoś dowiedzieć...